Какви капани ни залагат туроператорите?

Важно да обръщаме внимание на включените и невключените в цената услуги
Обновена: 1 май 2024 12:38 | 1 май 2024 11:45, Камелия Цветанова
18
Какви капани ни залагат туроператорите?
Снимка: БГНЕС

В период на празници и резервации за почивка пък се увеличават и случаите на проблеми с туроператорите.

"В сайта на Министерството на туризма можем да проверим дали туроператорът е регистриран. Трябва да проверим дали има валидна застраховка професионална отговорност, за да можем да получим обезщетение. Важно е да се запознаем с общите условия на туроператора", коментира в "България сутрин" създателят на платформата "Ние потребителите" Габриела Руменова.

Тя обърна внимание, че има доста несправедливи уговорки. И даде следния пример: Туроператорът си запазва правото да променя програмата и датата на отпътуването до последния момент. В тази ситуация не се предвижда възможност да се откажем от пътуването и да получим обратно парите си. В същото време дължим 100% неустойка, ако уведомим туроператора, че се отказваме 21 дни преди заминаването.

Руменова отбеляза пред Bulgaria ON AIR, че е важно да обръщаме внимание на включените и невключените в цената услуги. Понякога невключените се оказват такива, каквито задължително трябва да получим. Такива са билетите за плавателен съд при придвижване в чужда държава.

След сключване на договора задължително се издава ваучер. Ако не стане, това също представлява нарушение. Трябва да си го изискаме и да сигнализираме контролните органи, ако не ни бъде издаден такъв.

Габриела Руменова спомена случай, в който се твърди, че ако потребителят си закупи това пакетно пътуване, получава бонус, че в случай на смърт наследниците му ще получат парите обратно. Само че това се полага по право по действащ закон и не може да бъде бонус.

"Важно е да правим снимки и да събираме доказателства за всеки възникнал проблем, след което да го адресираме към туроператора. Това не изключва да се обърнем към хотела и да кажем какво очакваме да получим като компенсация. По закон срокът за предявяване на рекламация за услуга е до 14 дни от обявяване на несъответствието", подчерта Руменова.

Тя допълни, че трябва да проверяваме категоризацията на местата за настаняване, които избираме за почивка, за да знаем каква услуга да очакваме. При сериозни разминавания можем да претендираме за некачествена услуга, намесват се контролните органи и понякога се стига до съд.

Създателят на платформата "Ние потребителите" препоръча да не се правят резервации през физически лица от онлайн платформи за безплатни обяви, защото тогава институциите са безсилни да ни помогнат.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


18
Още по темата: туроператори
Още от Страната
Всеки втори у нас търси по-добра работа, ходене до oфиcа пpeдпoчитaт eдвa 12%
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
0
 
1
 
! Отговори
Мил преди 2 седмици
Едно вярно нещо няма в тая статия, освен тоза за застраховката отговорност на туроператора! Подобни статии са срам за брашна - и за журналистическия и за туристическия.Туроператорите предлагат специализирани услуги, които са комплексни и зависят от много фактори, за да могат да се случат организирано. Четете си договорите, питайте, преди да си дадете парите, а и винаги може да се допитате и до закона за туризма. Не вярвайте сляпо на "експерти", защото често ще се окажете още по-прецакани.
13
1
 
1
 
! Отговори
До хейтърите преди 2 седмици
Колеги, защо не споделите как сте били измамени от туристическа агенция, за да знаем от какво да се пазим? Аз съм ползвал услугите им три пъти за екскурзия в чужбина и нямам забележки.
12
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Капанът е щракнал в момента, в който се свържеш с туроператор.
11
1
 
3
 
! Отговори
Резервирай директно преди 2 седмици
В хотела. Елиминирай туроператорите.
10
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Няма да се занимаваме с капанджии
9
0
 
5
 
! Отговори
Баба Гицка преди 2 седмици
Отношенията ни с туроператорите са като на Женски пазар. Надлъгване при което активната и печелившата страна са туроператорите.
8
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Дават ли почивка на Бахамите на лизинг :)))
7
0
 
5
 
! Отговори
Хахахахахахахахахаха преди 2 седмици
До 090, в първи клас се учи четене с разбиране. Трябва да го почнеш това образование най-накрая :) Апроп, не те и каним на море :) Стой си у Софето! Там ви е естествения хабитат :)
6
3
 
1
 
! Отговори
090 преди 2 седмици
До Хахахахахахахахахаха - всуе се абите. Няма да ходим в това чисто, пречисто море..
5
0
 
10
 
! Отговори
Киро преди 2 седмици
Всъщност регулаторите, чиито заплати плащаме ние чрез данъците ни, отказват да вършат работата, за която им плащаме и ни прехвърлят на нас потребителите да се оправяме!?! А толкова е лесно да заложат в закона, че всяка клауза ощетяваща интересите на потребителите е незаконна.Нема такава държава, ей.
4
5
 
6
 
! Отговори
анонимен преди 2 седмици
Ползвайте Booking и си гледайте кефа !
3
2
 
9
 
! Отговори
Куроператор преди 2 седмици
България е капан за народа
2
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Да бе! То институциите и без това нищо не правят. Независимо дали сте резервирали през туроператор или през сайтове. Не се лъжете, че държавните търкачи на столове ще свършат нещо във ваша полза.
1
4
 
14
 
! Отговори
Хахахахахахахахахаха преди 2 седмици
Купувам си билетите от авиокомпаниите. Резервирам си хотелите от техните сайтове :) Всичко си е точно и няма клопки :)